Pobijedite zatvor stolice

Prepoznajte zatvor stolice

Zimsko vrijeme, pogotovo u doba blagdana, vrijeme je kada se mnogi susreću s raznim probavnim problemima. Razlog tomu je manjak kretanja i teška, masna i slatka hrana na koju se svodi naša prehrana. 

Zatvor stolice čest je i veoma neugodan problem, koji se javlja kod mnogih ljudi, no uz nešto brige u prehrani, lako se može riješiti. A ako na prehranu pazite i inače, onda to tog problema neće niti doći.

Prepoznajte zatvor stolice
Muči vas zatvor stolice i nikako da popusti

Prepoznajte zatvor stolice

Zatvor stolice prije svega se može prepoznati po bolnom, teškom i rijetkom pražnjenju stolice. Ipak postoje i mnogi drugi simptomi koje možda ni ne povezujete s time. Jasni signali da vas muči zatvor stolice su i:

  • Neugodno napinjanje
  • Pritisak u trbuhu
  • Jaki bolovi
  • Nadutost

Pritisak i bol tijekom kretanja te neugodni vjetrovi svakodnevne situacije mogu učiniti bolnim mučenjem, zbog ćete početi izbjegavati druženje, slavlja, treninge i sva ostala društvena događanja u kojima ste prije uživali. Ipak, zatvor stolice nije nepobjediv neprijatelj, no s njime se potrebno boriti pametno i s mnogo strpljenja.

Razmisli o stilu života

Postoje mnogi dodatci prehrani i lijekovi koji se mogu uzimati kako bi olakšali jedan ili drugi simptom zatvora stolice. Ipak, fokusiranje na simptome neće riješiti problem, koji se tijekom vremena može samo dodatno pogoršati.

Zatvor stolice nije nepobjediv neprijatelj
Zatvor stolice – Uzroci i prirodno liječenje

Razlog zatvora stolice svodi se na usporavanje metabolizma, iz raznih razloga, što onda rezultira mnogim bolnim i neugodnim simptomima poput nadutosti, jakih bolova i pritiska u trbuhu, neugodnog napinjanja i, na kraju, bolnog i teškog pražnjenja stolice rjeđe no što je to uobičajeno. Želite li zaustaviti zatvor stolice, veoma je važno da se hranite pametnije!

Borba zdravijom prehranom

Prvo što je veoma važno napomenuti je voda. Čest uzrok zatvora stolice je dehidracija, koja uzrokuje usporavanje metabolizma i stvaranje zastoja. Stoga u svoj organizam unosite više tekućine, najbolje u obliku obične vode. Možete se također poslužiti i prirodnim laksativima, kao što su smokve, bobičasto voće, sjemenke, zob, orašasti plodovi, jabuke, smeđa riža, mahunarke ili zeleno listano povrće. Sve ove namirnice imaju visok udio vlakana, koja će olakšati putovanje stolice kroz crijeva.

Masti koje se mogu pronaći u namirnicama poput jaja, ribe i avokada također mogu pomoći olakšati zatvor stolice, a veoma je dobro također poslužiti se i probioticima. Na kraju, ne treba preskakati ni tjelesnu aktivnost, koja djeluje poput masaže za probavni sustav.

Ova kategorija: